«سید علی شجاعی» از انتشار مجموعه داستان کوتاه «تنها همین کلمات» حاصل کار هنرجویان کارگاه «از عاشورا تا اربعین» خبر داد.

آکادمی زیتون: یکی از نقاط قوت دوره‌های آموزشی آکادمی زیتون؛ خروجی محور بودن این دوره‌هاست که با استفاده از اساتید مطرح هر حوزه و تعریف سرفصل‌های دقیق و کاربردی برای هر دوره آموزشی محقق خواهد شد.
دوره نویسندگی تحت عنوان «نویسنده شویم» از جمله دوره‌هایی است که از ابتدای برگزاری تاکنون که در آستانه تشکیل هفتمین دوره آن هستیم، علاوه بر استقبال فراوان مخاطبان، رضایت استاد را نیز در پی داشته و بواسطه برگزاری دوره‌های تکمیلی و تشکیل کارگاه‌های عملی، نتایج ارزشمندی نیز در پی داشته است.

کارگاه داستان کوتاه «از عاشورا تا اربعین» عنوان کارگاه عملی است که با هدف نگارش داستان‌های کوتاه آئینی با مضامین عاشورایی به پیشنهاد مدیران آکادمی و تدریس «سید علی شجاعی» طی فاصله زمانی عاشورا تا اربعین حسینی برگزار شد و خوشبختانه با اتمام کارگاه شاهد تولید مجموعه داستان کوتاه «تنها همین کلمات» اثر هنرجویان حاضر در کارگاه بودیم.

سید علی شجاعی در گفتگویی با موسسه زیتون ضمن اعلام این خبر، نگارش این آثار توسط هنرجویان جوان را نتیجه ارزشمند کارگاه از عاشورا تا اربعین توصیف کرد.

وی در تشریح موضوع داستان‌ها اظهار داشت: موضوع آثار کاملا به انتخاب خود دوستان بود. بحمدلله خود هنرجویان به واسطه اینکه اهل پژوهش و مطالعه بودند و دستی در داستان داشتند، با انتخاب گونه‌های مختلف شروع به نوشتن کردند. البته در شروع کارگاه پیشنهادهایی در مورد گونه‌های مختلف داستانی مطرح شد اما در نهایت به انتخاب خودشان کار تولید آثار شروع شد.

شجاعی با اشاره به زمان برگزاری کارگاه اظهار داشت: من با اطمینان عرض می‌کنم هیچ زمانی بهتر از این زمان برای برگزاری این کارگاه نبود، همه دهه اول محرم را پشت سر گذاشته بودیم و در حال و هوای عرض ارادت به آستان حضرت حسین (ع) بودیم و فارغ از موضوع داستان، این اندوه 40 روزه را در دل داشتیم. بدون شک اگر کارگاه زمان دیگری برگزار می‌شد، این نتایج را نداشت. انصافا هم به نتایج بسیار پربار رسیدیم و در نهایت تعداد 14 داستان از 12 هنرجو در مجموعه‌ای با عنوان «تنها همین کلمات» گردآوری شد.

این چهره دوست‌داشتنی ادبیات آئینی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مجوز انتشار آثار، ابراز امیدواری کرد: بعد از طی مراحل قانونی کار، بزودی آثار هنرجویان جوان منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

یادآور می‌شود جهت آشنایی با نویسندگان این مجموعه آثار، گفتگوهایی نیز با برخی هنرجویان شرکت کننده در کارگاه انجام شده است که می‌توانید در مجله آکادمی ببینید و بخوانید.